Posts

Showing posts from September, 2006

Usif, Raja Dawan Timor

Image
Usif , adalah sebutan untuk Raja bagi Komunitas Adat Suku Dawan, Di Desa Maslete, Kabupaten Timor Tengah Utara, NTT. Selama 4 hari (Januari 2006) saya melakukan penelitian tentang komunitas adat Bikomi Maslete. Limbeng dan Usif berfoto bersama dalam ruang tengah istana Usif (Raja) yang disebut dengan Sonaf. Di Sonaf ini masyarakat selalu mengirim jagung sebagai makanan utama suku Dawan. Jagung-jagung ini disimpan dalam rumah dan lumbung.

Morowali, Palu.....

Image
Di atas pegunungan, di perkampungan Suku Da'a, Kaili di Desa Dombu, Morowali Sulawesi Tengah. Anjing merupakan binatang yang sangat dilarang disembelih, karena terkait dengan folklore, yang menyiratkan bahwa nenek moyang suku Da'a adalah anjing. Angin sangat bertiup kencang, dan berkabut. Dari atas ini kita bisa melihat kota Palu secara menyeluruh beserta laut luas yang membentang, yaitu kota yang terletak di lembah.

Madika Langa

Image
Madika langa . Lebih kurang 3 jam dengan jalan berkelok-kelok dari Palu ke arah pegunungan, tempat komunitas suku Da'a, akhirnya kami sampai ke rumah Madika Langa, sebutan untuk Raja bagi suku Da'a, di Morowali Sulawesi Tengah. Selama dua hari di puncak gunung, dimana rumah-rumah orang Da'a masih banyak dibangun di atas pohon, kami melakukan wawancara tentang sistem kepercayaan suku Da'a, atau sering juga dikenal dengan suku Kaili. Pada kesempatan itu kami berfoto bersama dengan Madika Langa (Raja) ketika dia mengenakan pakaian kebesarannya. Empat orang peneliti darin kiri ke kanan, Sri Suhardjo (BKSNT Manado), Liem Beng (Jakarta) Madika Langa (Morowali, Sulteng), Siti Maria (Jakarta), dan Charlotte (Budpar Sulteng).

Komparasi dan Statistika dalam Struktur-Fungsi

KOMPARASI, STATISTIK, DAN STRUKTURAL-FUNGSIONALISME (Struktural-Fungsionalisme/Metode) [ 1] Julianus Limbeng [2] Abstract: This article seeks demonstrate comparation, statistic and Structural-fungsionalism paradigm. Structural-fungsionalism is a dominant and very strength paradigm before 1960’s besides other paradigm in social science. First periode, comparation and statistically in anthropology constitute an science approach.Anthropologist effort make in to social ‘science’ like biology, physic an so on. Anthropolgist always to developt generalization. Although many critical assessing that structural-functionalisme places culture static, positivistic, but the fact structural-fungsionalism give many contribution to development new theory, like structuralism, and so Marxist. Keywords : struktur social; cultural area; representasi; generaliasi; positivistik. Pendahuluan Dalam sejarah antropologi, beberapa antropolog pernah melakukan pendekatan-pendekatan statistika, antara lain misalnya

My Wife

Image
My Wife... Eva Ritha br Bukit Medan, 22 September 1976. Selamat ulang Tahun.... Dari : suamimu....

Kolega UPH

Image
KOLEGA... Inilah kolegaku mengajar musik... Dr. J. S. Nugroho, Fabiola Chaniago, Dipl.Mus., Melissa J Harlamert, M.Sc. (USA), Martha Podholska, M.Sc. dan J. Limbeng, M.Si.

Topeng Gundala-gundala

Image
Gundala-Gundala Pertengahan Juli 2006 kemarin saya berkunjung ke Dinas Pariwisata Seni dan Budaya Karo di jln Gundaling no. 1 berastagi. Ada oleh-oleh foto gundala-gundala... Mungkin hasilnya kurang maximal, karena saya hanya menggunakan pemotretan dengan hand phone Nokia N-9500.

Paduan Suara Gereja

PADUAN SUARA GEREJA (Bagian 2) Pt. Julianus P Limbeng (Seksi Musik dan Paduan Suara GBKP Klasis Jakarta-Bandung) KEMAMPUAN PRAKTEK VOKAL Teknik Erkesah Sekalak pemimpin paduan suara arus banci nguasai teknik-teknik rende alu payo, eme: cara erkesah (pernapasan), frasering entahpe ija pemenggalen-pemanggalen suku kata si payo sue ras notna, gaya cara rende, lafal entahpe pembelasken (biasa bas musik ikataken diksi fonetik). Sebagai sekalak singajari arusna min banci mbereken contoh si payo. Erkesah eme sada proses alamiah ibas setiap jelma sini imulai kenca ia tubuh kubas doni seh ia mate (ngadi erkesah). Kapasitas sekalak jelma erkesah tergantung kebutuhen badanna. Kalak tunduh ras kalak kiam tentuna beda carana erkesah, bagepe sangan olah raga. Biasana kalak tunduh erkesah lebih lambat asangken kalak kiam. Bagepe ibas rende iperluken cara erkesah si payo gelah banci ngendeken sada ende-enden mehuli. Ibas paduan suara lit biasana ikelompokken 3 erbage jenis erkesah, eme: (1) perna

Ropong Tarigan Sibero

Image
Ropong Tarigan Sibero (Pa Dep) atau dalam produk instrumen alat musik Karonya sering ditulis (RTS) merupakan salah satu pengrajin alat musik Karo yang masih aktif sampai hari ini. Dua belas tahun yang lalu saya membeli kulcapi seharga Rp. 75.000,- Juli 2006 kemarin saya membeli sebuah kulcapi dengan harga Rp. 600.000,- dan setiap alat musik tiup seperti surdam, balobat, pingko-pingko, dijual seharga Rp. 50.000,- RTS tinggal di Berastagi, di belakang gereja Katholik Berastagi, lewat PAM Tirta Keleng.

Yulianus Liem Beng

Image
Yulianus Liem Beng atau nama lengkap Pt. Dr. (Cand) Julianus Perangin-angin Limbeng, S.Sn., M.Si., dilahirkan di desa Kuta Jurung, Deli Serdang pada tanggal 10 Juli 1970 dari pasangan Siang P Limbeng dan N. br Tarigan Tambak. Anak ke-4 dari 7 bersaudara. Menamatkan studinya dalam bidang Etnomusikologi USU Medan (1994), Pasca Sarjana dalam bidang Antropologi UI Jakarta (2002), dan pada tahun 2005 mengikuti Program Doktor pada Program Pasca Sarjana FISIP UI Depok. Bekerja sebagai PNS di Departemen Kebudayaan dan Pariwisata, yaitu di Direktorat Jenderal Nilai Budaya, Seni dan Film sejak tahun 1999. Menikah dengan Eva Ritha br Bukit , dan sudah dikaruniai 2 orang anak: Liezsecha Xeane Fhoo br Limbeng (Pr), umur 5,7 tahun dan Yehezkiel Lau Xieronimus Limbeng (Lk), umur 3,5 tahun. Mengajar musik di berbagai perguruan tinggi di Jawa, yaitu di Fak. Seni Pertunjukan Institut Kesenian Jakarta (IKJ), Fakultas Seni, Jurusan Musik di Universitas Pelita Harapan Karawaci Tangerang (UPH), Universit

Perumpamaan Karo

PERUMPAMAAN KARO Bagi lau ras beras , adi nanggerken nakan uga pe perlu lau, iandingken pe ku sekalak jelma si la terpesirang. Bagi bening bas ndiru , adi kalak miari beras biasana si arah lebena kel eme bening, iandingken pe ku sekalak jelma si iangkat-angkat, ipuji-puji tempa, tapi ia me si ibeneken. Bagi dukut tepi dalan , dukut tepi dalan biasana kenaina nahe kalak erdalan, iandingken pe ku sekalak jelma situhu enterem nungkunisa, tapi rate tutus sada pe lang. Bagi kimang ni apusi , kimang eme sada buah si ermbulu, janah mbuluna mesunah naktak, iandingken pe man sekalak jelma si enggo erkeri-kerin, lanai lit sinasasana ertana. Bagi singgelari kap-kap , kap-kap eme sejenis kuliki, iandingken pe kan kalak si rejekina reh buena, sangkin iusahaken reh buena. Kacipken mbilou kampil musang , enda sampiren ndung-ndungen saja si isina eme ‘kuakap ido kepeken utang.

Humor

Image
KATAKEN SEJUJURNYA “Minggu si reh ku khotbahken kerna kejujuren”, nina sekalak Pertua man anak remaja si erlajar ngawan. “Emaka sebagai tugas rumah, baca kena kari rumah Korinti 97:308-312”. Seminggu kemudian ibas mulai erlajar ngawan nina Pertua ndai: “Bagi enggo kusuruh baca Korinti 97:308-312, eme kerna kejujuren, emaka situhuna alu jujur kukataken, maka labo lit Korinti 97 she ayatna 312 (JL). KERO Telu kalak si erlajar ngawan matana kero (juling) kundul ilebe-lebe pendeta bas ruang konsistori si matana pe kero ka. Emaka tatap pandita ndai me sierlajar si pemena, “Ise gelarndu?” nina. “Kulpah,” nina anak sipeduaken. “La kam sikusungkun,” nina pandita ndai. Emaka reh nina sierlajar sipeteluken, “ Kai pe la kap lit ningku ngerana…” nina alu sora megang (JL). PERTOTON SURAT Erkiteken rapat enggo dung, emaka ipindo pimpinen rapat me sekalak si mbaba toto penutup. Emaka erkiteken la pernah mbaba pertoton ipala-palaina me nina. “Kepada yang terhormat Bapa kami yang disurga, kami sampaika

Puisi

ERSEPAH Pt. J. Limbeng Mbewat-mbewat sitik perdalanku Sigurappangen nahengku Ndedehken tapak-tapak ku kersik mbentar si melas Erjingkang dalan gelahna pedas Lit lalit tempa tujun Mbiar nangdangi jelma sienterem Bas erbelas enggome erpudun Kata Dibata nge makana malem Telu tahun stola ku kerahung Tatapen jelma payo metunggung Kinirajan Dibata payo kin surung ? Maka arihta lalap nge rayung [?] Mbewat-mbewat sitik perdalanku Sigurappangen nahengku Aminna gia enggo me ngaku Nadingken dosa lalap la erbuku Ndigan denga kin aku ku Kam ? Sikerajangndu kap si ku nanam Arusna kin dosa enggo ku-entam Gelah atan aku ngadap Kam. Bj. Menteng, 24 Agustus 2005. [ PEIKHH !! ] Kai kin Surga e Pa Ingan senang, nakku. ---------- Lit kin surga e Pa ? Lit ! Ija Pa ? Meganjang…. Bas langit ? Ue Sayang Bapana … Lewat embun ? Ue… Kai deba lit jah Pa ? Kai pe lit … Adi merhat aku bon-bon lit man tukuren ? Adi surga kai pe lit la nukur Kai maka la nukur Pa ? Bagekin anakku.. Ise kin empuna Pa ? La kari ia rugi….

Ruang Merga Silima

MERGA SI LIMA * Setiap jelma siteriket denga kubas adat Karo, eme lit mergana (merga si lima) secara otomatis masuk kubas kelompok rakut si telu entah pe daliken si telu (Toba : dalihan na tolu). Aminna gia lit ka nge jadi kalimbubu atena lalap (e masalah lain), tapi situhuna kalak Karo menyandang peran kalimbubu, senina, anak beru sekaligus tergantung ise si jadi sukut entahpe si erkerja. Jadi kalimbubu pe ia tentu lit tegun seninana, janah seninana ibas tegun kalimbubu epe lit erbagena. Banci kari sinen erbage-bage senina. Bagekape, adi tegunna sekali jadi anak beru, tentuna sebage anak beru pe lit kange tegun seninana, kalimbubuna ras anak beruna. Bagepe ku anak beru, anak beru pe lit kange tegun seninana, kalimbubu ras anak beruna. Jadi, cukup menarik adat kalak Karo. Seri kerina ibas adat, lalit siganjang teruhen, tergantung kubas kerja. Stratifikasi sosial la tetap tapi fleksibel, kecuali kin adi nai status sosialna ibedaken, bagi sibayak, raja urung, pengulu ras sideban. Tapi ad